Piątek, 19 października 2018 r.   Imieniny: Ziemowita, Jana, Pawła
Polskie Radio PiK » Reklama

Reklama radiowa

Z wielu badań przeprowadzanych w Polsce i zagranicą wynika, że przeciętny konsument uważa, że reklama radiowa:

· dostarcza szybkiej informacji o sprawach lokalnych,

· jest bardziej uczciwa,

· łatwo wzbudza emocje,

· zawiera więcej informacji przyswajalnych przez odbiorcę,

· stanowi osobistą (intymną ) formę kontaktu Firmy z Klientem,

· nie zmusza do przerywania czynności wykonywanych przez odbiorcę,

· w najmniejszym stopniu jest unikana, spośród wszystkich mediów,

· towarzyszy nam wszędzie tak jak radio ( w domu, drodze, pracy....)


Polskie Radio PiK oferuje Państwu następujące formy promocji Firmy/Marki:

Radiowy spot reklamowy

Przykład spotu reklamowego
Radiowy spot reklamowy – podstawowa forma dźwiękowej reklamy radiowej. Jest to krótki, standardowo zazwyczaj 30-sekundowy, dźwiękowy materiał reklamowy, emitowany na antenie radiowej w przerwach między audycjami . Spoty reklamowe nadawane są w ramach wydzielonych i oznaczonych bloków reklamowych.

Radiowy spot reklamowy powinien składać się z czterech podstawowych części (np. wg koncepcji AIDA):


1. wprowadzenia ( Attention) , które ma zwrócić i przyciągnąć uwagę odbiorcy, w postaci efektu dźwiękowego, zawołania, oznajmienia, intrygującego pytania, ….,

2. wzbudzenia zainteresowania treścią (Interest), w postaci sygnalizacji nazwy produktu/ usługi bądź jego/jej podstawowej cechy);

3. rozwinięcia (Desire) : przedstawienia korzyści (najlepiej tylko jednej, najważniejszej), jakie płyną z zakupu danego produktu lub usługi, ewentualnie utraconych korzyści jakie mogą ominąć odbiorcę, w przypadku, gdy go/jej nie kupi;

4. zakończenia ( Action) , nakłaniającego/wzywającego/zapraszającego do dokonania zakupu; zawiera główne argumenty przekonujące do zakupu oraz informacje, jak go dokonać.


Sponsoring

Przykład zapowiedzi sponsorskiej
Sponsoring to wkład w finansowanie usługi medialnej lub audycji - w celu promocji nazwy Sponsora, jego firmy, renomy, działalności, towaru lub usługi. Wskazanie Sponsora emitowane jest poza blokiem reklamowym, w formie zapowiedzi trwającej do 8 sekund. Zapowiedź musi zawierać informację o tytule sponsorowanej audycji oraz nazwę sponsora. Nie może mieć cech reklamy i wartościować towary, czy usługi. Emitowana jest na początku i na końcu audycji, dodatkowo również przed premierą audycji.

Zobacz ofertę audycji Polskiego Radia PiK tutaj

Audycja reklamowa

Przykład audycji reklamowej
Audycja reklamowa to przekaz trwający do 5 minut. Tekst audycji jest złożonym scenariuszem, bardzo często ma formę wywiadu. W scenariuszu audycji reklamowej można przedstawić osiągnięcia zleceniodawcy, opowiedzieć np. o nowych inwestycjach, przedstawić realizację projektów unijnych, szkoleniowych, opowiedzieć o działalności fundacji, organizacji itp.

Konkurs z nagrodami

Przykład zapowiedzi konkursu
Konkurs z nagrodami jest atrakcyjną akcją marketingową, polegającą na interakcji organizatora i słuchacza. Dla zleceniodawcy jest to doskonała okazja, aby wypromować swoje produkty, czy usługi i przekazać je w drodze konkursu słuchaczom. W trakcie największego zaangażowania słuchaczy zostanie wyemitowana zapowiedź sponsora, przed i po konkursie. Konkurs nie jest loterią.
Przykład zapowiedzi sponsora konkursu